Kan ej köpa prenumeration


#1

Hej.

Jag har försökt nu i 2 timmar att köpa en prenumeration eftersom jag måste fixa med bokföringen. Jag använder mig av App store UK och SWE… har ändrat över till svenska butiken med iTunes kontot, mac app store kontot och iCloud kontot men kan fortfarande inte köpa prenumeration för iOrdning. Den säger att jag måste ändra butik. Har raderat applikationen, har startat om datorn, har loggat in på svenska app store och laddad hem iordning 7 igen men fortfarande kan inte genomföra köpet då den fortfarande tror att jag är i brittiska butiken. Vad gör jag? hur löser jag detta? Och varför har det gått över till prenumeration och blivit komplicerat?

Jag skulle gärna vilja kunna betala vare sig jag är i svenska eller brittiska butiken, med svenskt eller brittiskt kort.

Hur löser jag detta nu för att kunna genomföra min bokföring i appen jag använt i flera år nu?

tack på förhand


#2

Du har redan gjort det jag tänkt att föreslå som första steg, dvs:

  1. Ta bort iOrdning (lägg det i papperskorgen).
  2. Gå in i Mac App Store och logga in med det konto som är knutet till den svenska butiken.
  3. Leta upp iOrdning och hämta ner det.

Eftersom det inte fungerar, kan du kontrollera att den svenska flaggan syns allra längst ner till höger i Mac App Store?


#3

Hej Erik.

Yes sen svenska flaggan är i nedre hörnan i app store, appar har priser på svenska.

Jag har dessutom öppnat ett helt nytt apple ID konto på svenska för att ha en brittisk och en svensk men det funkade inte heller. Raderade appen och tankade hem den från svenska apple id:n och försöker betala men får samma felmeddelande som jag tagit bild på


#4

Kan du maila bilden på felmeddelandet till info@iordning.se?


#5

Jag har exakt samma problem. Har själv svensk och USA iTunes konto. Behöver uppdatera iOrdning genom app store eftersom jag kör med gamla iOrdning 3.4.3 och den funkar bara sämre och sämre för varje OS uppdatering.

Lyckades ni hitta en lösning?


#6

Det kan vara olika orsaker som ligger bakom. Ibland är det att man har olika Apple-ID och hämtat iOrdning med ett annat Apple-ID än det man använder för att försöka köpa prenumerationen; ibland är det p.g.a. extra spärrar på betalningsmedlet mot den typen av debitering som Apple gör vid köp av prenumerationer.

Om du får ett felmeddelande, kan du då också maila över det till info@iordning.se?