Olika leveransadresser med samma fakturakund?


#1

Jag får jobbuppdrag av ett företag/uppdragsgivare och är hos olika slutkunder hela tiden. Jag fakturerar då varje gång min uppdragsgivare med respektive leveransadress för varje kund. I sammanställningen av fakturor för året ser jag endast “mottagare”, alltså fakturakund men inte leveransadressen och efter ett tag med mängder av fakturor från enbart min uppdragsgivare som mottagare så blir det väldigt rörigt och omständligt att hitta en separat faktura.
Hoppas du förstår mitt ärende…
Jag gissar att visning med även leveransadress inte finns eller…? Går det ordna detta i kommande uppdatering, lägga till en kolumn för leveransadress? Det borde vara ganska enkelt tänker jag.
mvh
/Håkan


#2

Som du misstänkt saknas denna möjlighet. Jag lägger in detta som en röst för ett tidigare förslag att kunna anpassa vilka kolumner som ska visas i fakturalistan. Detta skulle dock bara implementeras i version 7 - för version 6 sker enbart buggrättningar numera.


#3

Ok förstår. Det skulle onekligen vara bra att få till ganska snart.
En ytterligare detalj är att leveransadressen “hänger med” kunden. Jag skulle gärna vilja att leveransadressen bara blir en separat textinmatning. Är man inte uppmärksam kan man få med adressen på nästa faktura.
Alternativt att man kan välja (ex bocka i en ruta) om man vill ha lev.adress kopplat till kund eller bara användas enstaka tillfällen.
Förstår att det bara gäller version 7. Ska själv uppdatera snarast. :slight_smile:
Tack för svar!


#4

Ok, jag lägger in även detta som ett förslag.


#5

Hej igen.
Nu var det ett tag sedan jag frågade/tipsade om denna funktion. Vet du något mer Erik när funktionen kommer?
Som det är nu när jag tittar på äldre fakturor så ser jag inte kunduppgifterna på leveransadressen… Lite struligt om i vissa lägen.


#6

Förslagslistan är lång och jag försöker prioritera lite efter hur många “röster” ett förslag har fått i kombination med hur tekniskt svårt det är att implementera och i de allra flesta fall hur svårt det är att få till ett bra / användbart gränssnitt.

I just detta fall ser jag många tillfällen då man vill att leveransadressen ska sparas med kunden, och det kan därför inte vara generellt så att man matar in den direkt på varje faktura.