Större textstorlek och möjlighet att stryka felaktigt verifikat?


#1

Jag började fylla i för ett nytt verifikat och kom på att datumet blev nog felaktigt på det jag skapade innan. Då fungerar det inte med Redigera > Ångra. För då har iOrdning redan sparat texten i minnet på det nya verifikatet som jag inte ens bokfört.

Tycker att det är just text för datum-väljaren (kalendern) är väldigt liten i iOrdning och är lätt att man missar att se vad man faktiskt valt eller att de redan valt tidigare datum från föregående verifikat. Skulle vara skönt med lite större text.

Håller tummarna för att funktionen ligger högt upp i roadmap:en och möjlighet att ändra textstorleken…


#2

Du kan ångra i hur många steg som helst tills dess att du startade programmet / öppnade bokföringsfilen, så du bör kunna ångra tillbaka till den förra verifikationen.

Datum-reglagets storlek är valt till mellan-storleken i macOS, och alla reglage i vyn är lika stora. På mindre skärmar blir det lite trångt att ha den stora storleken. Om du generellt sett vill ha större text i macOS (och har en skärm som är tillräckligt stor) så kan du ändra i Bildskärmsinställningarna så att skärmens upplösning skalas upp.