Version number too low - this version cannot load this file


#1

Jobbade i programmet imorse. Nu när jag skulle öppna det igen fick jag följande felmeddelande: Version number too low - this version cannot load this file. Har inte gjort ngn uppdatering av operativsystem eller annat under dagen. Vad beror detta på & hur kan jag åtgärda det? Har macOS Catalina, 10.15.7. Det märkliga är att jag kan öppna ett annat företag.


#2

Samma här! Jobbat hela förmiddagen med bokföring, stängde ned programmet och nu när jag ska öppna för att göra en utskrift får jag detta fel och kan inte öppna min fil.

Ser att fler har samma problem. Kör också 10.15.7, ej Big Sur som i annan tråd. Har problemet i både nya 7.6.0 och 7.5.17 av iOrdning.


#3

superkonstigt. Det märkliga är att det endast gäller ett av två företag som jag jobbar med…


#4

Ser ut som att en ny version av iOrdning kanske skrivit ned nåt versionsnummer i filen vid sparning som sen den själv (och tidigare versioner av iOrdning) chokar på?

Jag kan öppna filer jag inte rört med den nya versionen.


#5

Ä en jag har samma problem. det finns inget sätt att kringgå felet?


#6

Gå in i Mac App Store och uppdatera till 7.6.1 eller senare. Ser du ingen uppdatering där så prova att starta om datorn!


#7

Jag uppdaterade och det fungerar bra nu. Tack för hjälpen