iPad / iOS


#1

Eftersom den förra tråden för detta ligger i det gamla forumet tänkte jag ta upp den här igen.

Hur ser framtiden ut för ev, app till iPad?
Sitter ibland och remotar min iMac från paddan för att köra iOrdning, inte optimalt men det funkar.
Suktar efter denna app och jag tror många håller med mig! :slight_smile:

//Niclas, Webutvecklarna


#2

Mycket riktigt så frågar många efter detta.

Vi håller på att utvärdera olika molnlagringslösningar för synkronisering mellan iOS-appen och Mac OS X. Tyvärr kan vi inte använda de flesta av de 3:e-partslösningar som finns (som t.ex. DropBox eller iCloud), eftersom bokföringslagen kräver att bokföringen ska lagras i Sverige. Detta gäller inte bara själva pappersbokföringen, utan även den elektroniska informationen. I det här fallet betraktas det som ligger på servern som “originalet”, och det som finns hos varje klient (datorn eller iPad:en) som kopior.

En dylik molnlagringslösning är komplicerad att driva och skulle förmodligen kräva någon form av månadskostnad. Vi kan därför inte lämna något besked om när en iPad-version kan tänkas komma.


#3

Har ni funderat på att låta användarna själva ha sin bokföring på en egen molnlösning (typ NAS eller utdelad mapp)?
Det räcker egentligen med en delad med i nätverket, och vill man komma åt sin bokföring utifrån så finns det även möjlighet till det oxå.


#4

En liten uppdatering i denna tråd.
Gjorde iordning splashtop till min iPad ( finns även till android ).
En “remote desktop” app till paddan. Fungerar sjukt bra med min iMac.
Detta gör att jag kommer åt iOrdning vart jag än är!


#5

Intressant, hur gör jag?


#6

Finns det någon nyhet på den här fronten? Tråden är fyra år gammal, det har hänt mycket sedan dess och nu tillåter även desktopversionen att man sparar bokföringen på Dropbox. Någon ljusning i tunneln?