Saknar NE, INK och moms info.


#1

Mina sidor NE, INK och moms är helt tomma. Måste jag göra någonting för att det ska fyllas i eller vad är problemet?


#2

Ok, de syns men är helt tomma? Har du några SRU-koder eller momskoder inställda i kontoplanen?


#3

Det finns SRU-koder.
Grejen är att jag precis köpt detta program och överfört SIE.


#4

Ok. SRU-koderna är antingen för NE eller INK - du kan inte få upp båda dessa (de gäller ju olika företagsformer). Du får gärna maila över din bokföringsfil till info@iordning.se så kan jag kika på dem.

Beträffande momskoderna: om du överfört en SIE-fil saknar du förmodligen momskoder i kontoplanen. Du kan skapa ett nytt dokument med en av de medföljande kontoplanerna om du vill se hur momskoderna är inställda där. Du kan också läsa mer om momskoder och momsrapporten dels i hjälpbubblan nere till höger om momsrapporen och i manualen (menyn Hjälp).


#5

Hej!

Väcker den här tråden till liv igen. Jag har samma problem, tror jag. Jag har blanka blanketter (INK2R, INK4R och NE) med undantag i fältet 2.28 Fritt eget kapital på INK2R samt 2.22 i INK4R.

Har lagt till momskoder och så så att det hamnar där det ska i momsdeklarationen. Tror inte att jag rört om i SRU-koderna från att jag började använda programmet (när jag startade min firma 2013)

Läste visst inte sista delen så noga i ditt senaste inlägg så jag för gröta ned mig i hjälpsektionen härnäst. Men det får nog bli imorgon. Herregud vad klockan skenar iväg…


#6

Vilken bolagsform har du? Programmet kan bara visa en av INK2R, INK4R och NE korrekt med en viss uppsättning SRU-koder. Detta eftersom dessa blanketter används för olika bolagsformer.


#7

Jag har enskild firma!

Jag tror inte att jag ändrat något speciellt mer än att lägga till momskoder på några konton. Men man vet ju aldrig.


#8

Upptäckte att 2013 inte var valt för 2013 nere till vänster på NE-blanketten. Nu fylldes allting i korrekt tror jag.


#9

Ok. Om man är osäker på om SRU-koderna är rätt är det bäst att jämföra med siffrorna under Balansräkning och Resultaträkning.


#10

OK!

Hm… har tittat på det nu och förstår inte riktigt. Kan du utveckla om vad ska jag jämföra?


#11

T.ex. - är dina tillgångar i NE samma som dina tillgångar under Balansräkning?


#12

Nej, det verkar inte riktigt stämma. Skickar ett mail om hur det ser ut.


#13

Jag har samma problem efter att min revisor returnerat SIE filen (funkade innan). Är dock osäker på vad jag ska göra för att rätta till det?