Buggar iOrdning 6

Har bara kommit till att lägga upp min första nya faktura. Programmet kraschat fem ggr på olika stadier från välja adressat till att lägga till artikel på fakturan.

Det låter inte bra. Får du möjlighet att spara en kraschrapport som du kan maila till info@iordning.se?

iOrdning 6.0.33
Har bokfört några verifikationer för januari 2015 men när jag nu ska bokföra för 30/1 2015 säger den “Inget räkenskapsår”. Jag har dock kollat att jag är på 2015 och att räkenskapsåret för 2015 är rätt inställt. Vad göra?

Maila gärna över bokföringsfilen till info@iordning.se så kan jag kika på det.

Nu börjar jag bli riktigt orolig. Skulle göra en verifikation för 2014 och även då får jag felmeddelandet “Inget räkenskapsår” Erik Aderstedt - vad är det du behöver se, är det hela bokföringsfilen med siffor och allt som jag ska skicka över?

(uppdatering)
Saken ordnad efter suverän support! Problemet berodde på en bugg i iOrdning 6 som Erik Aderstedt nu är medveten om.

Ja, helst - då kan jag se vad problemet är.

Flyttar mitt inlägg hit, det passar bättre här.

Jag uppdaterade till 6.0.35 och nu kraschar programmet ständigt. Jag gjorde en del ändringar i fakturamallen och klickade i alla rutor under “Tillåtna Fakturakolumner”. Jag har ställt tillbaka dessa inställningar men varje gång jag öppnar en gammal faktura under Fakturor/2015 eller ska skapa en ny kraschar programmet. Jag har försökt i två dagar med att ändra inställningar både i iOrdning och i fakturamallen utan framgång.
Jag behöver hjälp med detta eftersom jag nu har fakturor som bli sena. Säg till om du vill ha kraschrapport.

Tack på förhand!
Fredrik

Du får gärna maila över bokföringsfilen till info@iordning.se så kan jag försöka återskapa kraschen.

Det är gjort, tack!

Tack Erik!

Supersnabb hjälp, på helgen!!

Problemet var att min logga var i fel format, testade .png .jpg .pdf. Det som fungerade var PDF i liten storlek från Photoshop.

Hej!

Kan inte se förfallna fakturor under “förfallna”. Ser dom i 2015 fakturor med en symbol för att dom har förfallit, men dom dyker inte upp i förfallna menyn.

//Jon

Hur ser det om du markerar “Förfallna”, högerklickar och väljer “Redigera smart mapp…”?

Senaste versionen av iOrdning kraschar när man försöker importera en .si fil. Har fått årsavstämningen från min revisor och skall importera den men det går varken att importera den till min aktuella bokföringsfil eller en helt tom. iOrdning bara hänger sig och kraschar.
Uppdaterade iordning till senaste versionen (idag) och har senaste Mac OS.

Rättelse: Till slut fick jag in filen i en tom bokföringsfil men det såg länge ut som att programmet hängt sig.

Om du importerar en SIE-fil med många konton som inte tidigare funnits i bokföringsfilen, så tar detta tyvärr lång tid. Detta är ett känt problem.

Hej!

Hmm, det fungerade… Jag gjorde inga ändringar utan bara klickade ok och då dök dom upp. Tack för hjälpen!

//Jon

Hej!
Har en workaround!
Försökte utan framgång importera några på varandra följande år från SIE4-filer. År 1 gick bra, men sedan gav jag upp efter flera väntetider på 20-40 minuter.
Men om jag installerade iOrdning 5 och gjorde mina SIE-importer där och sedan “uppgraderade” till version 6 så fick jag igenom mina importer.

Hej!
När kommer uppdatering till AppStore-versionen?
Det är fortfarande fel på INK4DU-blanketten, går inte fylla i.

Hej! Jag har stött på två problem.
När jag vill lägga till en anpassad verifikation genom ett bankkontoutdrag så går det helt enkelt inte att klicka ok när jag är klar.
Det andra är om jag vill ändra i en verifikation så går det inte att klicka på något utan den är låst på något sätt.

Tack på förhand!

Niklas: jag har svarat via epost.
vkivi: uppdateringen var inskickad men blev tyvärr nekad, och vi har ännu inte hunnit skicka in en åtgärdad version. Förhoppningsvis kan vi göra det de närmaste dagarna.