Datum på verifikation - igen....


#1

Jag har av misstag registrerat en betalning av leverantörsfaktura på 2018, Det ska vara 2016. Nu ligger den under “Kommande” - förmodligen till sommaren 2018. Det betyder även att bankkontot inte stämmer förrän då. Det måste finnas ett sätt att ändra felskrivna datum. En idé - om jag tar bort leverantörsfakturan, raderas den registrerade betalningen av densamma i så fall? Eller blir problemet bara värre?
/r


#2

Du kan ändra datum på en verifikation under Kommande så här:

  1. Markera verifikationen.
  2. Välj Redigera > Duplicera
  3. Ändra datumet på den nya kopian till rätt datum.
  4. Håll ner alt (⌥) medan du klickar på Bokför. Verifikationen hamnar då i Kommande.
  5. Gå in under Kommande och ta bort den ursprungliga verifikationen.

#3

Kanon! Testar omedelbart när jag kommer till jobbet. :slight_smile:
//r


#4

Hej! Har haft samma problem. Det funkar bra att duplicera men lyckas inte med steg fem, hur tar jag bort från “Kommande”?

Hittade svaret själv. Var tvungen att välja tagort i menyn, trodde jag skulle kunna "högerklicka och få upp menyn för att radera… Glömmer ibland att menyn finns där när man jobbar i helskärmsläge.


#5

Jag hade samma bekymmer men hittade lösningen här. Men jag kan inte ta bort den felaktiga verifikationen i “Kommande”. Meny-objeketet “Ta bort” är grått!


#6

Har du markerat verifikationen under Kommande? Det ska också gå att trycka på knappen ‘delete’ (på tangentbordet). Har du ett litet tangentbord så motsvaras detta av fn+backspace.


#7

Hade markerat men det var grått ändå. fn+backspace funkade dock, tack!